Na de geslaagde kerstconcerten in december 2014 telde 4-tune volop af naar hun koorreis in de paasvakantie. Eerst mochten we nog een huwelijksviering zingen in Vosselaar op 28 februari, maar nadien was het in één rechte lijn naar Valencia.

Koorreis Valencia april 2014

Daar wachtte ons een mooie stad, leuk gezelschap en een prachtige concertzaal. Ook het zonnetje was van de partij, zodat het Valenciaanse water (Aqua Valencia) extra lekker was. Zondag 12 april 2015 mochten we samen met Studium Vocale Cor de Cambra onder leiding van Daniel Rubio Navarro een concert geven in CC La Beneficència. Enkele weken later zongen we tijdens ‘Groeten uit Valencia‘ in Dessel het programma dat we in Valencia gezongen hadden voor onze fans.

Na de mis voor de Zeelieden in de Sint-Pauluskerk in september 2015 in Antwerpen hebben we met de hele bende een terrasje gedaan en lekkere ribbetjes gegeten. Zingen is meer dan zingen alleen…

Daarna dompelden we ons onder in Elias, een oratorium van Felix Mendelssohn. Vokem, o.l.v. Donia Surowiec, organiseerde het hele concert en 4-tune nam de kans om aan dit prachtige werk deel te nemen met veel plezier aan. Op 8 november 2015 brachten 80 zangers, 4 solisten en een orkest het verhaal van Elias. De solisten Emilie De Voght (sopraan), Inez Carsauw (alt), Jan van Elsacker (tenor) en Lieven Termont (bas) waren top!

2018 was het jaar van de herdenkingen van het einde van de eerste wereldoorlog. Exact 100 jaar geleden op 11 november eindigde deze gruwelijke oorlog. 4-tune droeg bij aan deze herdenkingen met een vredesconcert rond de Mass for Peace van Karl Jenkins.

Dit leidde tot twee prachtige concerten, in Retie en Waregem, in samenwerking met het koor Laidos en het Ataneres ensemble. De vredesmis van Jenkins werd aangevuld met Palladio van dezelfde componist, en met The Fruit of Silence van Peteris Vask.

Eerder dat jaar, in de paasvakantie, ging het koor voor de vierde keer op reis: deze keer naar Budapest in Hongarije. We gaven twee lokale concerten, in samenwerking met het Allegro Barbaro Kamarakórus.

Lees het verslag van een specifieke periode:

1999–2004 2004–2009 2010–2014 2015–2018 recent