Datum/tijd
13/12/2008

Sint-Martinuskerk

‘Kerst met koper en koor’ wordt een unieke samenwerking tussen 4-tune en Brassband Retie. Organist Koen Wellens en presentator Koen Cools zorgen voor een gepaste aanvulling.

Als hoofdbrok van de avond werd gekozen voor de heerlijke muziek van John Rutter met het Gloria en enkele Christmas Carols.

Het programma van het kerstconcert zal een breed publiek kunnen bekoren, aangezien het een afwisseling biedt tussen de klassiek aanvoelende werken van John Rutter, de bekende kerstliederen tijdens het samenzangmoment en het brassbandrepertoire. Tijdens het concert zal er gestreefd worden naar een continue sfeer waarin de werken naadloos in elkaar zullen overvloeien. Enkele kerstverhalen zullen dienen als bindtekst. Uitleg over de stukken zal in de programmaboekjes terug te vinden zijn. Zo wordt het publiek helemaal ondergedompeld in de magische sfeer van Kerstmis en kunnen de nieuwsgierigen onder hen rustig alle informatie doorlezen.

Na het concert is er gelegenheid tot napraten in het zaaltje van Den Dries. Op vertoon van uw inkomkaart krijgt u het eerste drankje gratis.

U kan online kaarten bestellen via de website van Brassband Retie. Als u hier klikt, komt u dadelijk op de juiste pagina terecht. De kaarten zijn ook te koop via het telefoonnummer 0497/41.48.28. of bij de koor- en brassbandleden.

Op de blogsite http://brassbandretie-blog.be is nog meer informatie te vinden over de kerstconcerten. Je kan er de combinatie van koor en koper ook als eens voorproeven.

Kerst met Koper en Koor

Zaterdag 13 december 2008 om 20u