13/05/2016

O.L.Vr. Koningin van de Vredekerk Zonderschot

Entre músicas: encuentro y tradición – Een muzikale ontmoeting

Vier muzikanten uit de Peruaanse Andes komen op bezoek en vier koren uit de provincie Antwerpen heten hen welkom. Dat is de aanleiding voor een uniek concert met muziek uit Zuid-Amerika, Europa, Afrika en Azië. U krijgt diverse traditionele melodieën te horen: muziek die doorgegeven werd van generatie op generatie en die zo door de eeuwen heen gefilterd en verfijnd werd. Er is ook plaats voor eigentijdse bewerkingen van oude melodieën en voor meer recente muziek die nu al een plaats veroverd heeft in ons collectief geheugen.

De deelnemers zijn Camerata Perú, het koor van Zonderschot, 4-tune van Retie, het koor van het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen, en het koor Contento van Merksem. De koren zullen zowel apart als samen optreden. De Peruaanse muzikanten brengen enkele nummers uit hun eigen repertorium, maar zullen ook samen spelen met de koren. Dit concert wordt een feestelijke ontdekkingsreis voor muzikanten, zangers en publiek.

Het concert vindt plaats in de kerk van Zonderschot op vrijdag 13 mei om 20.00 u. (Withofstraat 2, 2220 Heist-op-den-Berg).

flyer benefietconcert Peru