20/05/2011

SJB College

2011 - 4-tune floreert

flo` re – ren («Latijn) (floreerde, h. gefloreerd): 1 bloeien, in welstand zijn; 2 (Zuid-Nederlands) pronken

4-tune nam de afgelopen maanden deel aan de wedstrijd Koor van het Jaar. We konden doorstoten tot de finale en presenteerden in de auditie, halve finale en finale 3 verschillende programma’s. Deze programma’s plakken we nu aan elkaar tot één concert. Tussendoor trakteren we jullie op wat leuk beeldmateriaal en achteraf op een muzikaal dessertje.

Tijdens de hele wedstrijd is 4-tune enorm gegroeid en hebben we een grote kwaliteitsstap voorwaarts gemaakt. Op het houten podium van het Flageygebouw bloeiden we telkens open om “hemelse muziek te brengen gedreven en met passie gebracht” (dixit Bert Verdonck). Dat gevoel willen we vasthouden en ook aan jullie tonen.

Op 20 mei willen we pronken met onze “rijpe koorklank en goed potentieel aan koorzangers” (dixit Kurt Bikkenbergs). We willen pronken met onze muziek, onze accessoires, onze danspasjes en uit het hoofd geleerde teksten. We willen genieten van het zingen en laten zien dat 4-tune bloeit, dat 4-tune leeft (zowel op als naast het podium).

Het concert start om 20.30u in de feestzaal van het Sint-Jan Berchmanscollege in Mol.

Hopelijk tot dan!